Blue Eyes - Within Temptation (Lyrics)

Blue Eyes - Within Temptation (Lyrics)

Title Blue Eyes
Artist Within Temptation

Blue eyes just smile to the world
Full of dreams and with fascination
Too soon she saw that her hands were chained and pulled without any freedom
It's always the same, they fear no way out
I cannot break it
I can take it no more

It's burning me up inside
Lost all my tears, can't cry
No reason, no meaning
Just hatred
No matter how hard I try
You fear the beast inside
It's growing, it's waiting
Just to hurt you

This heart was hurt by the light and
I see your world that tries to deny us
Now everything that I love has died or has been shattered to pieces
It's always the same, they fear no way out
I cannot break it
I can take it no more

Just to hurt you
Just to hurt you

Can't you see their eyes, what lies inside
They've given up, they no longer shine
Too soon they close with one last cry
Before they turn to light

It's burning me up inside
Lost all my tears, can't cry
No reason, no meaning
Just hatred
No matter how hard I try
You fear the beast inside
It's growing, it's waiting
Just to hurt you

Just to hurt you

Within Temptationは、
オランダのシンフォニックメタル(オーケストラ、合唱とのアンサンブルは、シンフォニー・交響曲を思わせる)、ゴシックメタルバンド(中世教会風、歌詞もキリスト教がバックにある。)

マイブログ リスト

TranslateElement翻訳

涸れた倦み

  • 存在 台所では - 存在 台所では台所では一刻も早く意識を失い嫌悪を丸め込み明瞭を閉じ込め夜明けまでに肝心なことは振り捨てて打ち明けるとしたら一言二言台所では言わなくてもいい自分がトマトに似てしまうので恥ずかしい理不尽に駆け寄っては母は暗い窓の向こうを見詰め泣いていた開けっ放した戸から引っ張り込みたい希望私は母の後ろで分別というも...
    5 か月前

涸れた倦み

2014年6月21日土曜日

犠牲/柳田邦男を読む「サクリファイス犠牲わが息子・脳死の11日」172

犠牲

 漂う砂に包(くる)まれて足が追う
 やわらかに絡む茎
 水が綴るのは前触れ
青く錆を帯びて
逃げる僕の席

 僕は籠で吠(な)く鳥
 生まれ落ち、海を志す
唯一つでありたい
只生きていたい

今は生きる意味を教えないで
生きられない分けを掻き集めないで
暮れる夕ベ
 なみだを流す僕

 目が眩むほど違っている
改めなければならない眼差しの構造
 装い始めると果てしがないこの唇
 掴えて感じさせ煩しいと隅に追い遣る

流れる時
 漠とした砂の原
 繰り返す波の往き来
 僕は籠で吠(な)く
唯一つでありたい
只生きていたい

生き延びて、海へ
避けられない轍(わだち)を拠り所とし
戯れの砂を頬張り
偽りの空を高く飛ぶ

片翼はその人の従僕(しもべ)
 片翼は日に日に不如意の際(きわ)に迫る
陽が沈む
置きどころのないこの身

 僕のために生きていると貴方は言う
貴方の加護で生きていると僕は信じる
僕のために運ばれた孤独を貴方は奪い
僕の胸に用意された嫌悪を貴方は好意に変える

 こころに病(やまい)を
 ひとに似つかわしい罪を
貴方は念入りに文書に認(したた)めて
僕はそっくり写し撮る

志しを離れ世に釣り合う趣(おもむき)は麗しい
 この檻に仕え飼い鳥に倣(なら)う
唯一つでありたい
只生きていたい

23:03 2014/05/14水曜日