Blue Eyes - Within Temptation (Lyrics)

Blue Eyes - Within Temptation (Lyrics)

Title Blue Eyes
Artist Within Temptation

Blue eyes just smile to the world
Full of dreams and with fascination
Too soon she saw that her hands were chained and pulled without any freedom
It's always the same, they fear no way out
I cannot break it
I can take it no more

It's burning me up inside
Lost all my tears, can't cry
No reason, no meaning
Just hatred
No matter how hard I try
You fear the beast inside
It's growing, it's waiting
Just to hurt you

This heart was hurt by the light and
I see your world that tries to deny us
Now everything that I love has died or has been shattered to pieces
It's always the same, they fear no way out
I cannot break it
I can take it no more

Just to hurt you
Just to hurt you

Can't you see their eyes, what lies inside
They've given up, they no longer shine
Too soon they close with one last cry
Before they turn to light

It's burning me up inside
Lost all my tears, can't cry
No reason, no meaning
Just hatred
No matter how hard I try
You fear the beast inside
It's growing, it's waiting
Just to hurt you

Just to hurt you

Within Temptationは、
オランダのシンフォニックメタル(オーケストラ、合唱とのアンサンブルは、シンフォニー・交響曲を思わせる)、ゴシックメタルバンド(中世教会風、歌詞もキリスト教がバックにある。)

マイブログ リスト

TranslateElement翻訳

涸れた倦み

  • 存在 台所では - 存在 台所では台所では一刻も早く意識を失い嫌悪を丸め込み明瞭を閉じ込め夜明けまでに肝心なことは振り捨てて打ち明けるとしたら一言二言台所では言わなくてもいい自分がトマトに似てしまうので恥ずかしい理不尽に駆け寄っては母は暗い窓の向こうを見詰め泣いていた開けっ放した戸から引っ張り込みたい希望私は母の後ろで分別というも...
    5 か月前

涸れた倦み

2014年10月31日金曜日

Bohemian Rhapsody / Queen翻訳三日目

Queen Bohemian Rhapsody

Bohemian Rhapsody

Queen
Writer(s): Freddie Mercury

Is this the real life?
Is this just fantasy?
Caught in a landslide,
No escape from reality.
これは、実在する命か?
これは只の幻想か?
地滑りに遭ったら
事実からの脱出不能

Open your eyes,
Look up to the skies and see,
I'm just a poor boy, I need no sympathy,
Because I'm easy come, easy go,
Little high, little low,
Anyway the wind blows doesn't really matter to me, to me.
君の目を見開いて、
天を仰いで考えてみるんだ
僕は、不運にはまった若者、僕は、一切同情を必要としない
というのも、僕は気軽に現れ、容易く去る
少しばかりご機嫌で、少しばかり沈んでいる
ともかく、一陣の風は、僕には、僕には、全く重要ではない

Mama, just killed a man,
Put a gun against his head,
Pulled my trigger, now he's dead.
Mama, life had just begun,
But now I've gone and thrown it all away.
ママ、今しがた男を殺した
銃を彼の頭に押し付け、
僕の引き金を引くと、直ぐに彼は死んだ
ママ、人生は、まさに始まったばかり
それなのに、たった今、僕は破滅し、それを完全に放棄した

Mama, ooh,
Didn't mean to make you cry,
If I'm not back again this time tomorrow,
Carry on, carry on as if nothing really matters.
ママ、ウ―ゥウ、
貴女を泣かせるつもりはなかった
たとえ今回家に帰らなくても、明日は、何事もなかったかのように続く、続く

Too late, my time has come,
Sent shivers down my spine,
Body's aching all the time.
Goodbye, everybody, I've got to go,
Gotta leave you all behind and face the truth.
余りにも夜が更けて、僕の出番が巡って来た
僕の背筋が、ぞくぞくした
体は、始終疼く
グッバイ、みんな、僕は、駄目になってしまった
全てに背を向けて、貴女の許を去り、そして、真実と向き合わなければならない

Mama, ooh (anyway the wind blows),
I don't wanna die,
I sometimes wish I'd never been born at all.
ママ、ウ―ゥウ(どっちみち、風は吹く)
僕は、死にたくない
僕は、時に、どうせ僕なんか生まれて来なければよかったんだと思う

I see a little silhouetto of a man,
Scaramouche, Scaramouche, will you do the Fandango?
Thunderbolt and lightning,
Very, very frightening me.
(Galileo) Galileo.
(Galileo) Galileo,
Galileo Figaro
Magnifico.
僕は、男の不憫なシルエットを想像する
スカラムッチア、スカラムッチア、貴方は、ファンダンゴをするつもりか?
稲妻と稲光は、
とても、とても僕を脅えさせる
(ガリレオゥ)ガリレオゥ
(ガリレオゥ)ガリレオゥ
(ガリレオゥ)フィガロゥ
マグ二フィコゥ

I'm just a poor boy, nobody loves me.
He's just a poor boy from a poor family,
Spare him his life from this monstrosity.
不運に嵌った若者、誰も僕を愛さない
僕は、不運な家庭から出た、不運に嵌った若者
この怪物から、彼の人生を彼に分けてやれ

Easy come, easy go, will you let me go?
Bismillah! No, we will not let you go. (Let him go!)
Bismillah! We will not let you go. (Let him go!)
Bismillah! We will not let you go. (Let me go!)
Will not let you go. (Let me go!)
Never, never let you go
Never let me go, oh.
No, no, no, no, no, no, no.
Oh, mama mia, mama mia (Mama mia, let me go.)
Beelzebub has a devil put aside for me, for me, for me.
気軽に現れ、容易く去る、貴女は、僕を死なせるつもりか(彼を死なせて!)
ビスミラ一!いや、僕達は、貴女を死なせるつもりはない(彼を死なせるといい!)
ビスミラ一!僕達は、貴女を死なせるつもりはない(僕を死なせて!)
貴女を死なせはしない(僕を死なせて!)
決して、決して貴女を死なせはしない
決して僕を死なせはしない、あぁ
あぁ、ママ―、ママ―(ママ―、僕を死なせて)
べルゼブブは、僕の為に、僕の為に、僕の為に一人の悪霊を片付けた

So you think you can stone me and spit in my eye?
So you think you can love me and leave me to die?
Oh, baby, can't do this to me, baby,
Just gotta get out, just gotta get right outta here.
だから貴女は、僕に石を投げ、僕の目に唾を吐いてもいいと思うのか?
だから貴女は、僕を愛し、僕を残して死んでもいいと思うのか?
何とか逃げなければ、何とか直ぐにここを出なきゃ

(Oh, yeah, oh yeah)

Nothing really matters,
Anyone can see,
Nothing really matters,
Nothing really matters to me.
全く事情はない、
誰でも想像出来る
全く何の事情もないと
全く僕には何の事情もない

Anyway the wind blows.
どっちみち風は吹く

21:02 2014/09/17水曜日