Blue Eyes - Within Temptation (Lyrics)

Blue Eyes - Within Temptation (Lyrics)

Title Blue Eyes
Artist Within Temptation

Blue eyes just smile to the world
Full of dreams and with fascination
Too soon she saw that her hands were chained and pulled without any freedom
It's always the same, they fear no way out
I cannot break it
I can take it no more

It's burning me up inside
Lost all my tears, can't cry
No reason, no meaning
Just hatred
No matter how hard I try
You fear the beast inside
It's growing, it's waiting
Just to hurt you

This heart was hurt by the light and
I see your world that tries to deny us
Now everything that I love has died or has been shattered to pieces
It's always the same, they fear no way out
I cannot break it
I can take it no more

Just to hurt you
Just to hurt you

Can't you see their eyes, what lies inside
They've given up, they no longer shine
Too soon they close with one last cry
Before they turn to light

It's burning me up inside
Lost all my tears, can't cry
No reason, no meaning
Just hatred
No matter how hard I try
You fear the beast inside
It's growing, it's waiting
Just to hurt you

Just to hurt you

Within Temptationは、
オランダのシンフォニックメタル(オーケストラ、合唱とのアンサンブルは、シンフォニー・交響曲を思わせる)、ゴシックメタルバンド(中世教会風、歌詞もキリスト教がバックにある。)

マイブログ リスト

TranslateElement翻訳

涸れた倦み

  • 存在 台所では - 存在 台所では台所では一刻も早く意識を失い嫌悪を丸め込み明瞭を閉じ込め夜明けまでに肝心なことは振り捨てて打ち明けるとしたら一言二言台所では言わなくてもいい自分がトマトに似てしまうので恥ずかしい理不尽に駆け寄っては母は暗い窓の向こうを見詰め泣いていた開けっ放した戸から引っ張り込みたい希望私は母の後ろで分別というも...
    5 か月前

涸れた倦み

2011年7月7日木曜日

いのち有るモノは明日も生きる

FRANK SINATRA killing me softly

わたしは何が自由にできるだろう
わたしはわたしの意志で何ができるだろう
わたしは椅子に座ることができる
わたしには椅子に座る自由はある
椅子に座ることがわたしの意志かどうか分からない
わたしは机の上に辞書をおく
わたしが置いた辞書はわたしの意志で選んだ辞書である

詩を書く
詩を書く自由はない
詩を書く意志はある
自由のない意志はわたしに詩を書かせる
意志のある不自由がわたしに詩を書けという

わたしには言葉がない
わたしには詩を書く意志があるが
わたしが詩を書こうとすると言葉はすべて奪われる
わたしは辞書で言葉を探し
詩を書く
わたしがピアノを弾こうとすると指や手や腕の肉と骨が腫れ痛む
わたしは痛みに耐えて
ピアノを弾く

わたしは考えることはできない
わたしは見ることはできない
わたしは話すことはできない
わたしは聞くことができない
わたしは眠ることができない
わたしは起きることができない
わたしにはできることがない

わたしにはわたしが自由にできることがない
わたしには自由が全くないが意志がある
意志は眠らせるということでそれを奪うことができる
意志は基本的欲望によってそれを奪うことができる
意志は痛みや腫れによってそれを奪うことができる

わたしは何を自由にすることができるだろう
わたしはできることを意志を持ってできるだけする
できるだけ自由が何であるかをかんがえる
できるだけ意志がわたしそのものであるよう
できるだけ意志を意志に添わせる
わたしはいのち有るモノは明日も生きるという自然の意志に従い
自由のない意志の有るいのちを生きる

20:47 2011/07/03日曜日